Kwasy tłuszczowe Omega – jakie wybrać?

skórzane portfele męskie
Męski portfel skórzany na prezent
Czerwiec 25, 2019
Odzież i akcesoria sportowe
Sierpień 2, 2019

Kwasy tłuszczowe Omega – jakie wybrać?

kwasy tłuszczowe omega

Kwasy tłuszczowe Omega to tak zwane zdrowe tłuszcze nienasycone, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a on sam większości z nich nie jest w stanie sam wytworzyć. W przeciwieństwie do tłuszczów nasyconych, kwasy Omega 3, Omega 6 i Omega 9 przynoszą nam same korzyści w postaci między innymi regulacji ciśnienia, ochrony układu nerwowego, wsparcia odporności, wspomagania prawidłowego widzenia i walki z różnymi dolegliwościami.

Gdzie występują kwasy tłuszczowe Omega?

Kwasy tłuszczowe Omega występują najczęściej w olejach, orzechach i rybach. Jednak nie wszystkie produkty zawierają te same kwasy. Omega 3 występuje w tłustych rybach morskich, jak tuńczyk, łosoś czy makrela, olejach roślinnych na przykład lnianym, rzepakowym czy arachidowym oraz orzechach włoskich i migdałach. Omega 6 znajdziemy w oleju kukurydzianym, sojowym i słonecznikowym, a także w pestkach dyni, słoneczniku, sezamie, awokado i orzechach ziemnych. Ostatni typ – Omega 9 występuje głównie w oleju rzepakowym, sojowym, sezamowym, oliwie z oliwek i orzechach ziemnych i jest syntetyzowany samodzielnie przez nasz organizm. Najtrudniej jest przyjmować z pożywienia odpowiednią ilość kwasów Omega 3, dlatego zaleca się jego suplementację preparatami w kapsułkach.

Kwasy tłuszczowe Omega jakie wybrać?

Wybór właściwych kwasów tłuszczowych Omega powinniśmy oprzeć na ich działaniu. Różnice pomiędzy tymi substancjami występują w aspekcie ich właściwości. Kwasy tłuszczowe Omega 3 działają przede wszystkim poprzez wsparcie funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego oraz ochronę mózgu i wzroku. Co więcej, są korzystne dla skóry, hamują lipogenezę, czyli nie dopuszczają do otyłości, a także usprawniają koncentrację i pamięć. Z kolei kwasy Omega 6 regulują ciśnienie krwi, wzmacniają naszą skórę, włosy i paznokcie, zapobiegają tworzeniu się blaszki miażdżycowej i odpowiadają za prawidłowy rozwój układu nerwowego dzieci w łonie matki. Omega 9 natomiast obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, podnosząc jednocześnie poziom dobrego. Dodatkowo chronią także skórę przed utratą wody i są silnym przeciwutleniaczem, który opóźnia proces jej starzenia się.

Jak dawkować kwas tłuszczowy Omega 3 i kiedy jest on niezbędny?

Kwasy Omega 9 są naturalnie syntetyzowane przez ludzki organizm, a Omega 6 łatwo jest dostarczyć sobie wraz z pożywieniem. Najbardziej wymagającym suplementacji nienasyconym kwasem tłuszczowym jest więc Omega 3, który należy odpowiednio dawkować. Średnie dzienne zapotrzebowanie na ten składnik to 1 g na dobę, co oznacza, że powinniśmy zjadać tłuste ryby morskie przynajmniej dwa razy w tygodniu lub stosować wygodniejszą suplementację tranem lub kapsułkami, zawierającymi olej z kwasem Omega 3. Istotny jest również stosunek przyjmowanych kwasów tłuszczowych Omega 3 do Omega 6, który powinien wynosić w idealnych warunkach 1:5. Suplementacja tego składnika jest niezbędna zwłaszcza u kobiet ciężarnych, u których zapotrzebowanie na Omega 3 wzrasta do 1,5 grama na dobę.

Zdrowe kwasy tłuszczowe Omega jakie wybrać oraz w jakiej formie przyjmować? To jeden z naturalnych suplementów, których odpowiednie dawkowanie nie może nam zaszkodzić. Niezależnie od oczekiwanego rezultatu działania tych substancji w naszym organizmie, dobrze jest wprowadzić do diety zarówno produkty bogate w Omega 6, jak i w Omega 9, a także przyjmować suplementy z Omega 3 w postaci oleju lub wygodnych w dawkowaniu kapsułek miękkich. Kwasy tłuszczowe Omega kupicie: https://biogo.pl/kwasy-tluszczowe-omega

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *